How To Download The Song?

Just click on the song title. Then you will be redirected to where the files were hosted.




Lot of Visitors

Monday, May 3, 2010

Bahasa Mandarin Bantu Kerjaya- Shila

Muat turun lagu Mp3 percuma,lagu melayu,lagu rock,indie,r&b,lagu nasyid,carta era,free mp3 downloads,free lyrics,lagu popularKlik pada tajuk lagu untuk muat turun/click the song title to download....Terima kasih kerana menyokong http://klik-mp3s.blogspot.com/

Bahasa Mandarin Bantu Kerjaya- Shila

MENJANGKAU usia 20 tahun, gadis bernama Nur Shahila Amir Hamzah atau lebih dikenali sebagai Shila ini mengakui kelebihannya menguasai tiga bahasa termasuk bahasa Mandarin memudahkan lagi perjalanan kerjayanya.

Dia yang pernah bersekolah di Sekolah Kebangsaan Jenis Kebangsaan Cina Lee Rubber, Gombak ini sedar kepentingan menguasai berbagai bahasa boleh memberi nilai tambah dalam dirinya sebagai seorang artis.

"Saya seorang pencinta bahasa, dari kecil saya sering ada rasa ingin tahu terutamanya ketika menonton cerita-cerita dari luar seperti Korea, Jepun dan Sepanyol.

"Setakat ini saya hanya pandai berbahasa Melayu, Inggeris dan Mandarin. Biarpun tidaklah seberapa lancar namu saya masih boleh memanhami dan bertutur secara asas.

"Ketika di One In A Million (OIAM) dahulu saya sering mengunakannya bahasa Manderin apabila bertutur dengan rakan-rakan berbangsa Cina dan sehingga sekarang pun saya sering mendapat undangan di konsert 8TV yang berbangsa Cina," ujarnya yang ingin mendalami lebih banyak lagi bahasa.

Menurut Shila lagi, lagu-lagu dan drama televisyen sering mempengaruhinya untuk mendalami bahasa.

"Ketika hangat cerita Korea Winter Sonata, Saya sangup menghafal lirik dan mencari makna pada bait-bait lirik tersebut.

"Kebanyakannya lagu-lagu yang akan membuat saya lebih berasa ingin tahu dan belajar sendiri," jelas gadis berasal dari Kuala Lumpur ini.

Bercerita tentang fesyen, Shila mengakui bahawa dia seorang yang suka berfesyen dan mengikut peredaran fesyen semasa.

"Saya seorang yang gemar berfesyen, biarpun kadangkala orang nampak pelik tapi ia sesuai. Saya suka bermain dengan warna, bagi saya warna mampu memberi keyakinan dalam diri.

"Kalau kita lihat di Indonesia, remaja di sana berani mengayakan fesyen mereka sendiri. Mereka nampak pelik tapi cantik," ujarnya.

source:http://mstar.com.my/hiburan/cerita.asp?file=/2010/5/2/mstar_hiburan/20100501154303&sec=mstar_hiburan

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails